ווקס אורגני או ווקס סינתטי פולימרי?

ווקס מסוג "קרנאובה"*, המיוצר ומשווק כמשחה או כנוזל, נותן עומק רב לצבע הרכב, מעניק לו ברק עשיר ומספק שכבת מגן מצוינת. ווקס סינתטי פולימרי מתאפיין בכך שהוא נוח יותר ליישום ולהסרה ומעניק ברק עוצמתי יותר, אם כי פחות עמוק. העובדה שהווקס הפולימרי מכיל מרכיבים סינתטיים לחלוטין, בתרכובת הכימית עליה הוא מבוסס, תורמת ליכולת הגנה השורדת פרקי זמן ממושכים יותר. זו גם הסיבה שמחירו של ווקס סינתטי פולימרי בדרך כלל יקר יותר מאשר ווקס קרנאובה.


דרך טובה להצביע על ההבדלים בין שני סוגי הווקס היא באמצעות השוואה בין שמן מנוע קונבנציונאלי לבין שמן מנוע סינתטי. בעוד ששמן מנוע קונבנציונאלי עושה את העבודה היטב, שמן המנוע הסינטטי הינו בעל כלייה איטית יותר.

לשאלה "איזו אפשרות היא הטובה ביותר להגנה על צבע הרכב - ווקס קרנאובה או ווקס סינתטי פולימרי?" התשובה מורכבת ותלויה במספר משתנים, כגון: 
• העדפות אישיות של הלקוח
• צבע הרכב של הלקוח
• באיזו תדירות נוהג בעל הרכב ליישם את הציפוי
• האם הרכב ממוקם רוב היום תחת אור השמש או במקום מוצל
• תקציב הלקוח

אנו רואים כי ההגנה "הטובה ביותר" משתנה מאדם לאדם בהתאם להעדפותיו האישיות. חלק מהלקוחות יעדיפו להשתמש בווקס קרנאובה כי זה גם הווקס בו הם השתמשו מאז ומתמיד. ישנם לקוחות הטוענים כי ווקס קרנאובה מספק ברק עמוק יותר על צבע כהה יותר. כל אלה הן סיבות לגיטימיות כדי להשתמש בווקס קרנאובה. אך יחד עם זאת, מנקודת מבט כימית ובמונחים של משך ההגנה, השימוש בווקס סינתטי פולימרי הוא בהחלט הבחירה הטובה יותר. לאור העובדה כי מדובר בווקס המבוסס על פיתוח כימי מתקדם, עלותו תהיה גבוהה יותר מאשר ווקס קרנאובה. 
אם כך, בשורה התחתונה, זו באמת החלטה אישית. כאשר מדובר בבחירת הווקס "הטוב ביותר", כל צרכן יסתמך בסופו של דבר על מכלול שיקוליו האישיים, ניסיונו ותקציבו.

* ווקס קרנאובה (Carnauba Wax) הוא שעוות עץ דקל הגדל בברזיל וידוע כ"מלכת השעוות" (מתוך: ויקיפדיה).

מארזי מוצרי ווקס של מגוואיירס - קרנאובה משמאל מול ווקס סינתטי פולימרי מימין 
מחירון 2023
מחירון 2023
 
הצטרפו אלינו בפייסבוק