ייבוא אישי מקוון של חלפים לרכב - סכנה בכבישים!

עגלת סופר ובתוכה חלקי חילוף של מכונית
עד לפני כמה שנים היינו רגילים לערוך קניות במכולות שכונתיות, בשווקים עירוניים ובחנויות לאורך רחובות העיר. שרשרת השיווק התאפיינה בחנות, דלפק, מוכר ולקוח. הכל היה אנושי, ידני והתמורה נעשתה ברובה בשטרות. מאז השתנו הרגלי הצריכה של הציבור. מודל השירות העצמי פלש לחיינו בסערה. הסופרמרקט החליף את המכולת, מרכזי הקניות הופיעו בשולי העיר, כרטיסי האשראי החליפו את שטרות הנייר והמוכר בחנות הפך כמעט למיותר.

בעשור האחרון מתחולל לנגד עינינו מהפך אדיר בהרגלי הקניה של הצרכן והאמצעים העומדים לרשותו. עולם הצרכנות עובר לעולם המקוון. יתרונו הגדול של המסחר המקוון טמון בכוחו לטשטש את הגבולות הפיזיים ולאפשר לכל אדם מסחר קל ונוח מכל מקום בעולם ובלחיצת כפתור.
 במחקר שערכה ebay בקרב 500 ישראלים עלה כי 97% מהישראלים קנו בשנה האחרונה בקניונים ו-95% מהם קנו בשנה האחרונה באינטרנט.
 
מהפך הצריכה המקוונת הגיע גם לתחום החלפים לרכב ומציב אתגרים לא פשוטים בפני העוסקים בענף ובעיקר מול משרד התחבורה ורשויות המכס. חלפים המוגדרים כבטיחותיים מיובאים בכמויות אדירות לישראל. לעומת היבואנים הרשומים במשרד התחבורה ומחויבים למסלול מסודר של פיקוח, עמידה בתקנים בינ"ל, זיהוי וסימון, דרישת אחריות, הצהרות, מסמכים, מינוי מנהל מקצועי ואף דרישת מינימום לאחסון ושינוע, פועלת מערכת שאינה מחויבת לכל אלה - המסלול המקביל של יבוא אישי באינטרנט.
 
מול היתרונות הברורים של רכישה באינטרנט, יש יתרונות רבים ליבואן ולבעל העסק המקומי:  חלקים בפיקוח מעבדת רכב, עמידה בתקנים בינ"ל, אחריות, זמינות, מנגנון החזרה מסודר, כתובת להתייעצות ולתלונות ותחושת "יש אבא". יתרונות אלה יש לשכלל, להפוך לליבת העסק ולהביא לתודעת הציבור.
 
כאשר גובשה הרפורמה במשק הרכב שהתכנסה תחת הכותרת "חוק רישוי רכב" ידע משרד התחבורה, ברוב תבונה, לשתף בתהליך הניסוח את העוסקים בדבר. רק אם ישכיל שוב המשרד לשתף את הגורמים המומחים בתחום, יחזור הסדר לענף, לרווחת העוסקים ולבטיחות הציבור.
 
מחירון 2023
מחירון 2023
 
הצטרפו אלינו בפייסבוק