מערכות קירור

מערכות הקירור (מחליפי החום והקור) קיימות ברכב על-מנת לווסת את הטמפרטורה בה עובד המנוע כך שלא תחרוג מהטווחים המותרים. על מנת למנוע את התפשטות חלקי המנוע עקב הסביבה החמה בה הוא עובד ולהבטיח את תקינותו, פועלת מערכת הקירור באופן רציף ולמעשה מצננת את סביבת העבודה של המנוע ומונעת את השבתתו (יש לזכור כי עלויות התיקון גבוהות למדי). בנוסף, היא מסייעת בשמירה על תצרוכת דלק תקינה.

בכלי רכב מדגמים מסוימים (בעיקר רכבי אספנות ואופנועים) נעשה שימוש במערכות קירור אוויר בהן מועבר החום אל צלעות הקירור בבלוק המנוע עצמו. עם זאת, כמות כלי הרכב המשתמשים בשיטה זו הולכת ומתמעטת עם השנים, וכיום מרבית כלי הרכב המודרניים משתמשים במערכות קירור סגורות המתבססות על נוזל, בה הקירור מתבצע באמצעות רשת של צינורות ומעברים המובילים את חום המנוע באמצעות נוזל אל הרדיאטור. 
 
 תחום מחליפי החום והקור הינו תחום שהתפתח ב-15 השנים האחרונות ב"ביתן ספרק". החברה משווקת מגוון רחב של מוצרים בתחום ומעניקה מענה לכל סוגי הרכב הפרטי והמסחרי בכל נושא של חימום וקירור, כגון: מצנני מים, מעבי מזגן, רדיאטור חימום, אינטר קולר אוויר, מצנני שמן ועוד. המוצרים המשווקים תואמים לדרישות המקוריות של היצרנים וכן מותאמים למזג האוויר הישראלי.
איור של מרכיבי מערכת הקירור של הרכב
מחירון 2023
מחירון 2023
 
הצטרפו אלינו בפייסבוק